top of page

Din gåva är ditt kundvärde


Vi har alla fötts med en gåva. Den gåvan är vår styrka och specialtalang.

När du gör något som känns lätt, roligt och ger dig energi - ja då utövar du din medfödda gåva. Ofta är det just det som du är bra på och tycker är roligt. Det känns lättare än någon annan uppgift. Lätt är helt enkelt rätt.

Vad är då din gåva, din specialtalang? Att finna den är kanske det svåraste. Här bör du gå in i dig själv. Reflektera över det du håller på med. Lista upp vad du tycker är givande. Ställ dig frågor; När mår jag som bäst? Och i vilka sammanhang? Vad gjorde jag sist det kändes mycket bra? Och vad var det som gjorde att det kändes så bra?

Definiera din personlighet. Välj några ord, värdeord som överensstämmer med dig själv och småningom dina ambitioner. Stärk dem!

För mig blev detta aktuellt när jag reflekterade över mitt kundvärde. Vad är det som skiljer mig från andra arkitekter eller andra i arkitektkåren? Mycket väsentligt för mig eftersom min yrkesroll är så lika mycket med min personlighet.

Såklart kan du som arkitekt utveckla en specialitet inom exempelvis restaurering, offentlig byggnad, sakral arkitektur osv. Detta blir då din yrkestalang och inriktning. Men vad är då din personliga talang i sammanhanget eller yrkeslivet? Vad är det som kunderna uppskattar, varför återkommer de, varför blir de lojala?

Då du funnit detta kommer det att bli ditt personliga varumärke. Ty du är helt enkelt unik och det bör du ta vara på!

Jag själv är holistisk, passionerad och ambitiös. Jag fångar själen och identiteten i kontexten. Jag koordinerar och samordnar så att pusselbitarna faller på plats. All form av kreativitet i alla former är JAG.

Mina driv är utveckling, kreativt tänkande och framtid.

Så då förstår ni att min pitch är "Visionary who wants to make change."

Photo: Fäboda beach, Beate Berntsen

42 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page